درحالی که عمر حکومت وحدت ملی برمبنی توافق نامه تشکیل این حکومت آهسته آهسته به پایان می رسد، اما رهبران این حکومت نتوانسته اند به طور شاید و باید بر محور توافق نامه سیاسی که خود پای آن امضا کرده اند، کار و عمل کنند. یکی ازمواد مهم این توافق نامه آوردن اصلاحات درنظام و […]

درحالی که عمر حکومت وحدت ملی برمبنی توافق نامه تشکیل این حکومت آهسته آهسته به پایان می رسد، اما رهبران این حکومت نتوانسته اند به طور شاید و باید بر محور توافق نامه سیاسی که خود پای آن امضا کرده اند، کار و عمل کنند.

یکی ازمواد مهم این توافق نامه آوردن اصلاحات درنظام و نهادهای انتخاباتی افغانستان است. چندی پیش کمیته ای برای گزینش کمیشنران تازه به کمیسیون های انتخاباتی ایجاد شد، اما این کمیته تاهنوز در سردرگمی محض به سرمی برد.

به باور آگاهان، درحال حاضر اختلافات میان رهبران حکومت پروسه‌های کلان ملی را به بن‎بست کشانده است. اداره شدن وزارت دفاع، ریاست عمومی امنیت ملی و شمار زیادی از ولایات توسط سرپرستان، توقف توزیع شناسنامه های برقی و همچنان توقف آوردن اصلاحات انتخاباتی، نمونه ای از این اختلافات است.

اما، معاون سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که رییس جمهور و رییس اجرایی در مورد پالیسی‌های کلان جنگ و صلح و چگونگی پیش برد امور مملکتی دیدگاه مشابه دارند.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور ” سید عبدالمقدم امین ” کارشناس امورسیاسی و ” محمد حسن جعفری ” رییس حزب رفاه ملی افغانستان، در برنامه « آخرخط » به بحث وبررسی گرفته است.