چندی ست که حرف و حدیث های زیادی از رابطه ی اطلاعاتی روسیه با هراس افگنان طالب در کشور شنیده می شود. گفتنی ست، شوند همکاری و نزدیکی روسیه با این گروه، سروکوب کردن داعش است. این موضوع را پیش ازهرکسی دیگر، مقامات روسی بیان کردند و حتا حرف هایی از ملاقات برخی سران طالبان […]

چندی ست که حرف و حدیث های زیادی از رابطه ی اطلاعاتی روسیه با هراس افگنان طالب در کشور شنیده می شود. گفتنی ست، شوند همکاری و نزدیکی روسیه با این گروه، سروکوب کردن داعش است.
این موضوع را پیش ازهرکسی دیگر، مقامات روسی بیان کردند و حتا حرف هایی از ملاقات برخی سران طالبان با مقامات روسی در جمهوری تاجکستان نیز شنیده شد.
چندی پیش ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان و پاکستان گفت که مسکو به نشست ‌های چهارجانبه که برای صلح افغانستان برگزار شد باور ندارد و از شرکت در نشست ‌هایی که به ابتکار امریکایی ‌ها برگزار می‌ شود، خسته شده است.
پرسش جدی اما، این است که، روسیه چرا به بهانه ی سرکوبی داعش در آستانه ی آغاز گفت و گوهای دولت افغانستان با طالبان، به جای پیوند گرم و همکاری با کابل، با مخالفانش در خاک کشور سو می شود؟ در بحث کنونی پی پاسخ همین پرسش می گردیم با آقایان:
توریالی غیاثی آگاه سیاسی و عبدالشکور سالنگی اگاه روابط بین الملل.