به‌دنبال شدتگرفتن حمله‌های طالبان، کنت مکنزی فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان به این گروه هشدار داده است که اگر حمله‌های‌شان را ادامه دهند، نیروهای امریکایی این گروه را هدف حمله‌های هوایی قرار خواهد داد. از سوی دیگر، پس از آن‌که نمایندگان امریکا، اروپا، ناتو و شماری از کشورهای دیگر در نشست رم در اعلامیه‌ای از […]

به‌دنبال شدتگرفتن حمله‌های طالبان، کنت مکنزی فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان به این گروه هشدار داده است که اگر حمله‌های‌شان را ادامه دهند، نیروهای امریکایی این گروه را هدف حمله‌های هوایی قرار خواهد داد.
از سوی دیگر، پس از آن‌که نمایندگان امریکا، اروپا، ناتو و شماری از کشورهای دیگر در نشست رم در اعلامیه‌ای از طرف‌های جنگ خواستند که در نخست روی آتش‌بس و ایجاد حکومت انتقالی و پس از آن روی توافق نهایی تلاش کنند، حالا منابع می‌گویند که قرار است تا یک ماه دیگر نشست دوم سطح بلند هیات‌های حکومت و طالبان در قطر روی آتش‌بس و ایجاد حکومت انتقالی همه‌شمول با هم مذاکره کنند.
در همین حال، به تازه‌گی یونما در گزارشی از افزایش ۴۷درصدی تلفات غیرنظامیان در شش ماه نخست سال جاری میلادی خبر داده و گفته است که در این مدت دستکم پنج‌هزار غیرنظامی در پی خشونت‌ها کشته و زخمی شده‌اند.
در این برنامه، گرداننده شمس امانی با آقایان داکتر آصف مبلغ پژوهش‌گر در دانشگاه آق‌دینز ترکیه، علیم‌داد علیم فعال سیاسی و امام‌محمد وریماچ رییس موسسه مطالعات و دموکراسی افغانستان گفت‌وگو کرده‌است.