ریاست جمهوری می‌گوید که گروه طالبان جنگ نیابتی پاکستان را در خاک افغانستان انجام می‌دهد و این کشور هزارها جنگ‌جویش را برای جنگ به افغانستان فرستاده‌است. پیش از این امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری بارها ادعا کرده بود که جنگ طالبان از سوی ستاد ارتش پاکستان رهبری می‌شود. اما عمران خان نخست وزیر پاکستان […]

ریاست جمهوری می‌گوید که گروه طالبان جنگ نیابتی پاکستان را در خاک افغانستان انجام می‌دهد و این کشور هزارها جنگ‌جویش را برای جنگ به افغانستان فرستاده‌است.
پیش از این امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری بارها ادعا کرده بود که جنگ طالبان از سوی ستاد ارتش پاکستان رهبری می‌شود.
اما عمران خان نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگویی با شبکه امریکایی پی بی اس گفته است که اخبار پشتی‌بانی پاکستان از طالبان شایعه است و این گروه خود را پیروز میدان می‌داند.
او گفته اعزام ده‌هزار جنگ‌جو به افغانستان از پاکستان برای حمایت از طالبان در درگیری‌های اخیر، شایعه است و این اخبار بی اساس و بدون مدرک مطرح می‌شود.
در این برنامه گرداننده شمس امانی با آقایان محمدیاسین حبیب رییس حزب بیداری ملی فلاح افغانستان، احمدرشاد پاینده آگاه روابط بین‌الملل و عزیز ستانکزی تحلیل‌گر مسایل سیاسی گفت‌وگو کرده‌است.