در چهل روزه‌گی حاکمیت طالبان بر افغانستان، دیدبان حقوق بشر نگرانی کرده که طالبان می‌خواهد سیاست‌های حکومت قبلی خود را اعمال کند. این در حالیست که ملا نورالدین ترابی، یکی از بنیان‌گذاران تحریک طالبان و سرپرست وزارت عدلیه رژیم پیشین طالبان گفته که قوانین سختگیرانه‌ای که از سوی طالبان در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ نافذ […]

در چهل روزه‌گی حاکمیت طالبان بر افغانستان، دیدبان حقوق بشر نگرانی کرده که طالبان می‌خواهد سیاست‌های حکومت قبلی خود را اعمال کند.
این در حالیست که ملا نورالدین ترابی، یکی از بنیان‌گذاران تحریک طالبان و سرپرست وزارت عدلیه رژیم پیشین طالبان گفته که قوانین سختگیرانه‌ای که از سوی طالبان در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ نافذ بود، دوباره اعمال خواهد شد.
در همین حال بحران افغانستان، یکی از مهمترین بحث‌های نشست عمومی سازمان ملل متحد است.
این سازمان اعلام کرده که غلام محمد اسحاق‌زی، نماینده حکومت پیشین، به نمایندگی از افغانستان در این سازمان سخنرانی خواهد کرد.
کشورهای جهان در این نشست که تااکنون سخرانی کرده‌اند، همه خواستار حکومت همه‌شمول در افغانستان شده‌اند.
اما شهاب‌الدین دلاور از اعضای برجسته طالبان می‌گوید حکومت سرپرست همه‌شمول است اما جهان به ویژه امریکا حکومت فسادشمول می‌خواهد.
با این حال ذبیح الله مجاهد گفته به زودی شماری از کشورها، حکومت طالبان را به‌رسمیت می‌شناسند.
از سوی دیگر، وزرات دفاع امریکا می‌گوید برای عملیات هوایی در برابر تروریزم در افغانستان نیازی به اجازه طالبان ندارد.
در این برنامه، گرداننده شمس امانی با آقایان قاری سعید خوستی عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، سیدنورالله راغی دیپلومات پیشین و استاد دانشگاه و عبدالرحیم گردیزی فعال سیاسی گفت‌وگو کرده‌است.