پس از نشر گزارش دیدبان حقوق بشر که امارت اسلامی را به بازداشت فراقانونی و شکنجه غیرنظامیان در پنجشیر متهم کرد، عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی حکومت پیشین هنگام برگشت از هند به کشور از مسوولان حکومت سرپرست خواست که برای ایجاد فضای زندگی صلح‌آمیز و عادلانه در افغانستان تلاش کنند. در همین حال، […]

پس از نشر گزارش دیدبان حقوق بشر که امارت اسلامی را به بازداشت فراقانونی و شکنجه غیرنظامیان در پنجشیر متهم کرد، عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی حکومت پیشین هنگام برگشت از هند به کشور از مسوولان حکومت سرپرست خواست که برای ایجاد فضای زندگی صلح‌آمیز و عادلانه در افغانستان تلاش کنند.
در همین حال، توماس نیلکسن، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که این اتحادیه نسبت به بدتر شدن وضعیت در افغانستان نگران است.
او از برگزاری نشست کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد افغانستان خبر داده و گفته که طالبان در اتخاذ و اجرای سیاست های منسجم برای مردم افغانستان و مشارکت سیاسی ناتوان اند.
این در حالیست که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از امریکا خواسته که مسوولیت اصلی بازسازی زیرساخت های افغانستان را به عهده گیرد.
اما پرسش‌های کلیدی اینهاست!
عبدالله عبدالله که اخیرا با نماینده امریکا در دهلی دیدار کرد و حالا به کابل برگشته؛ حامل چه پیامی خواهد بود؟
آیا برگشت شماری از چهره‌های حکومت پیشین یخ رابطه میان کابل و جامعه جهانی را آب خواهد کرد؟
محمد هاشم الکوزی، رییس پیشین کمیسیون امور دفاعی مجلس سنا
دکتر سیدجواد سجادی، استاد دانشگاه
توریالی همت، آگاه مسایل سیاسی