امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست در مراسم فاتحه هژده افغانی که در بلغاریا در مسیر رفتن به کشورهای اروپایی جان باخته بودند، از جامعه جهانی خواسته که تحریم‌های وضع شده بر افغانستان را لغو کند تا مردم کشور بتوانند به نیازهای‌شان دسترسی داشته باشند. آقای متقی در این مراسم افزوده، پالیسی حکومت سرپرست […]

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست در مراسم فاتحه هژده افغانی که در بلغاریا در مسیر رفتن به کشورهای اروپایی جان باخته بودند، از جامعه جهانی خواسته که تحریم‌های وضع شده بر افغانستان را لغو کند تا مردم کشور بتوانند به نیازهای‌شان دسترسی داشته باشند.
آقای متقی در این مراسم افزوده، پالیسی حکومت سرپرست این است که افغانستان خانه مشترک همه است و مردم این کشور باید زندگی با عزت داشته باشند.
امیرخان متقی این را هم گفته که جهان نباید استعدادها و کادرهای علمی افغانستان را از کشور خارج کرده و در حق این کشور جفا کنند.
این در حالیست که جامعه جهانی نیز برای رفع تحریم‌ها، خواست‌هایی دارد و همواره تاکید کرده که تحریم‌ها زمانی برداشته می‌شوند که در افغانستان یک حکومت قابل قبول برای همه ایجاد، حقوق زنان و دختران که همانا تحصیل و کار است نیز تامین شود و همچنان از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نشود.
مهمانان آخر خط
دکتر جنت فهیم چکری، تحلیل‌گر مسایل افغانستان
مهدی افضلی، استاد دانشگاه
محمد رفیق کاکر، آگاه مسایل سیاسی

 

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv