ناامنی و دخالت زورمندان در برخی از موارد مانع تطبیق پروژه ها وزارت احیا و انکشاف دهات شده است. به هدف رشد و انکشاف روستا های کشور (روز یکشنبه ۸سنبله/شهریور) قرارداد هشتاد پروژه میان وزارت احیا و انکشاف دهات و شوراهای انکشافی روستاها به امضا رسید. این پروژه ها در روستاهای ۱۵ ولایت تطبیق می […]

ناامنی و دخالت زورمندان در برخی از موارد مانع تطبیق پروژه ها وزارت احیا و انکشاف دهات شده است. به هدف رشد و انکشاف روستا های کشور (روز یکشنبه ۸سنبله/شهریور) قرارداد هشتاد پروژه میان وزارت احیا و انکشاف دهات و شوراهای انکشافی روستاها به امضا رسید.

این پروژه ها در روستاهای ۱۵ ولایت تطبیق می شود. این پروژه ها دربرگیرنده دیوار های استنادی، اعمار سربند ها، ساخت و نوسازی سرک ها و مکتب ها می شود. این پروژه ها ۲۶۰ میلیون افغانی هزینه دارد. در همین حال شماری از روستا نشینان می گویند در پروژه های که خواست مردم در نظر گرفته شود موثریت بیشتر دارد.

نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات می گوید در شماری از موارد ناامنی و دخالت زورمندان مانع کار این وزارت در روستاهای کشور شده است، اما این وزارت در مقابل زورمندان تا کنون مقاومت کرده است.

این در حالیست که حکومت در یک سال گذشته بیش از دو هزار پروژه را به هدف رشد و انکشاف روستاهای کشور در ۳۴ ولایت تطبیق کرده است که با تطبیق این پروژه ها مشکلات شماری از روستانشینان مرفوع شده است.