دوام جنگ در افغانستان کشور را به میدان جنگ هایی نیابتی قدرت های بزرگ می کشاند. شماری از رهبران پیشین جهادی با بیان این مطلب می گویند که مردم افغانستان در وضعیت بحرانی به سر می برند و دوام این وضعیت برای آینده کشور بسیار زیان آور است. جلسه سیاسی مشورتی با حضور شماری از […]

دوام جنگ در افغانستان کشور را به میدان جنگ هایی نیابتی قدرت های بزرگ می کشاند. شماری از رهبران پیشین جهادی با بیان این مطلب می گویند که مردم افغانستان در وضعیت بحرانی به سر می برند و دوام این وضعیت برای آینده کشور بسیار زیان آور است.

جلسه سیاسی مشورتی با حضور شماری از رهبران پیشین جهادی، شخصیت ها و مقام های پیشین حکومتی برگزار شده است. جمع شدن سیاسیون کشور زیر یک چتر برای برون رفت از شرایط کنونی گفته شده است. شماری از رهبران پیشین جهادی دوام جنگ در افغانستان را به سود کشور نمی دانند و می گویند که این وضعیت باعث خواهد شد که افغانستان به جنگ نیابتی قدرت ها بزرگ مبدل شود. محمد کریم خلیلی رهبر پیشین جهادی می گوید که وضعیت کنونی کشور بحرانی است و دوام این وضعیت آینده سلامت کشور را تهدید می کند. این رهبر پیشین جهادی با تاکید بر اینکه دوام این وضعیت فاصله بین حکومت و مردم را افزایش خواهد داد، از حکومت می خواهد که جلو افزایش مشکلات از جمله ناامنی در کشور را بگیرد.

پیش از این چندین اجلاس در پیوند به چگونگی تامین صلح و برون رفت از وضعیت کنونی برگزار شده است، نشست هایی که تاکنون نتیجه در پی نداشته است.