کاخ سفید گزارش‌های مبنی بر بیرون شدن بخشی از سربازان آمریکایی از افغانستان را رد کرده و گفته است که رییس جمهور آمریکا هیچ دستوری به پنتاگون در این باره نداده است. هفته گذشته، روزنامه وال استریت ژورنال، به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود که رییس جمهور آمریکا دستور آغاز کاهش سربازان […]

کاخ سفید گزارش‌های مبنی بر بیرون شدن بخشی از سربازان آمریکایی از افغانستان را رد کرده و گفته است که رییس جمهور آمریکا هیچ دستوری به پنتاگون در این باره نداده است.

هفته گذشته، روزنامه وال استریت ژورنال، به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود که رییس جمهور آمریکا دستور آغاز کاهش سربازان آمریکایی در افغانستان را صادر کرده و روند خروج بیش از هفت هزار سرباز آمریکایی به زودی از افغانستان آغاز می‌شود. گریت مارکوس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا طی اعلامیه‌ای گفته است که، دونالد ترامپ هیچ تصمیمی در مورد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نگرفته و به وزارت دفاع نیز دستور آغاز روند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان را نداده است.

تصمیم احتمالی مبنی بر بیرون شدن سربازان آمریکایی از افغانستان، نگرانی‌هایی را در کابل و نیز در میان برخی حلقات سیاسی در واشنگتن به وجود آورده بود.

گروه بین‌المللی بحران روز گذشته در یک گزارش تازه خود، از پیامدهای ناگوار نسبت به خروج شتاب‌زده نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داده و گفته است که چنین اقدامی می‌تواند افغانستان را یک‌ بار دیگر به جنگ داخلی بکشاند.

همچنان هفته گذشته، رییس ستاد ارتش نیروهای مسلح  آمریکا در سفر به افغانستان اطمینان داد که ماموریت نظامی کشورش به گونه برنامه ریزی شده ادامه می ‌یابد.