ایران بیش از شش صد زندانی افغانستان را به این کشور تحویل داده است. رییس هیأت انتقال زندانیان افغانستان می گوید که این زندانیان اکنون در هرات به سر می ‌برند. حکومت افغانستان اعلام کرده است که ایران به تازگی حدود شش صد و پنجاه زندانی افغانستان در کشورش را به این کشور تحویل داده […]

ایران بیش از شش صد زندانی افغانستان را به این کشور تحویل داده است. رییس هیأت انتقال زندانیان افغانستان می گوید که این زندانیان اکنون در هرات به سر می ‌برند.

حکومت افغانستان اعلام کرده است که ایران به تازگی حدود شش صد و پنجاه زندانی افغانستان در کشورش را به این کشور تحویل داده است. وزارت عدلیه می‌گوید این زندانیان اکنون در هرات به سر می ‌برند.

گفته می‌شود این زندانیان افغانستان در ولایت های زاهدان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، شیراز، مازندران، کرمان و یزد دوران محکومیت خود را می‌ گذراندند. همچنان قرار است هژده زندانی ایرانی نیز از افغانستان به ایران منتقل شوند.

ایران و افغانستان موافقتنامه‌ ای را در سال سیزده هشتاد و پنج به امضا رساندند که بر اساس آن، زندانیان دو کشور برای سپری کردن مدت حبس باقی مانده به کشورهای خودشان منتقل می ‌شوند.

ایران حدود پنج سال پیش، برای نخستین ‌بار شانزه زندانی افغانستان در این کشور را به افغانستان تحویل داد و در مقابل، افغانستان نیز حدود چهارده زندانی ایرانی را به دولت این کشور تحویل داد.

عزیز احمد سرباز، رییس هیات انتقال زندانیان افغانستان می گوید که در سه سال گذشته حدود شش صد و سی زندانی افغانستان به این کشور منتقل شدند. بیشتر این زندانیان به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر زندانی شده بودند.

آقای سرباز می‌گوید که تاکنون ایران بیش از یکهزار و دوصد و هشتاد زندانی افغانستان را به این کشور انتقال داده است.