فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر خارجه کانادا گفته است که در دیدارش با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران تاکید کرده که ایران هرچه سریعتر جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی که ایران سقوط کرد را به فرانسه یا اوکراین تحویل دهد. در جریان سقوط هواپیمای اوکراینی تمامی یکصدو هفتاد وشش مسافر و خدمه آن جان باختند. آقای […]

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر خارجه کانادا گفته است که در دیدارش با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران تاکید کرده که ایران هرچه سریعتر جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی که ایران سقوط کرد را به فرانسه یا اوکراین تحویل دهد.

در جریان سقوط هواپیمای اوکراینی تمامی یکصدو هفتاد وشش مسافر و خدمه آن جان باختند. آقای شامپاین گفته است که در دیدار با همتای ایرانی اش “مجددا موضع کانادا مبنی بر ارسال هرچه سریعتر جعبه سیاه به اوکراین و یا فرانسه را خواستار شده است.” وزیر خارجه کانادا گفته است که جعبه سیاه باید به جایی فرستاده شود که تجربه برای بازخوانی آن وجود دارد و به صورت شفاف این امر را انجام دهند. وزیر خارجه کانادا این سخنان را در واکنش به تازه ترین اظهارات مقام های ایرانی مبنی بر تحویل ندادن جعبه های سیاه هواپیمای ساقط شده اوکراینی، بیان کرده است.