درپی حمله دفاعی نظامیان کشور و انفجار ماین در ولایت بادغیس شانزده فرد وابسته به گروه طالبان کشته شدند. دفتر رسانه ای وزارت دفاع ملی در خبرنامه ای گفته است که افراد وابسته به گروه طالبان روز یکشنبه مسیر راه ولسوالی قادس الی قلعه نو مرکز ولایت بادغیس را مسدود کردند که با واکنش نظامیان […]

درپی حمله دفاعی نظامیان کشور و انفجار ماین در ولایت بادغیس شانزده فرد وابسته به گروه طالبان کشته شدند. دفتر رسانه ای وزارت دفاع ملی در خبرنامه ای گفته است که افراد وابسته به گروه طالبان روز یکشنبه مسیر راه ولسوالی قادس الی قلعه نو مرکز ولایت بادغیس را مسدود کردند که با واکنش نظامیان کشور رو به رو شدند. براساس خبرنامه، یازده فرد وابسته به گروه طالبان درپی حمله دفاعی نظامیان کشور و پنج تن دیگر آنان در پی انفجار ماین دست ساز خود شان، کشته شدند.

مسوولان محلی ولایت بادغیس می ‌گویند در پی درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در این ولایت، تلفاتی به طالبان وارد شده است. شیرآقا الکوزی، سرپرست فرماندهی پولیس بادغیس، در گفتگو با رسانه ها گفته است که افراد وابسته به گروه طالبان و نظامیان کشور، دیروز در ولسوالی قادس درگیر شدند. آقای الکوزی می افزاید که در پی زدوخورد میان دو طرف، یازده فرد وابسته به گروه طالبان کشته شدند و هفت تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

به گفته سرپرست فرماندهی پولیس ولایت بادغیس درگیری چند ساعت دوام داشت و در جریان آن، یک سرباز پولیس نیز زخم برداشته است.

گفته می‌ شود کاروان نیروهای امنیتی، برای پاک ‌سازی راه ارتباطی میان ولسوالی قادس به شهر قلعه نو از وجود طالبان، به این ولسوالی اعزام شده بود.

سرپرست فرماندهی پولیس بادغیس گفته، نبرد در منطقه‌ قرچغی ولسوالی قادس، زمانی آغاز شد که طالبان بر یک کاروان نظامیان در مسیر راه قادس- قلعه نو، حمله کردند.

با این حال، شماری از منابع محلی گفته اند که به دنبال منفجرشدن مواد منفجره و ماین‌ های دست ساز گروه طالبان، به این گروه تلفات وارد شده است.

وزارت دفاع ملی هم می گوید که یازده فرد وابسته به گروه طالبان درپی حمله دفاعی نظامیان کشور و پنج تن دیگر آنان در پی انفجار ماین دست ساز خود شان، کشته شدند.