وزیر خارجه امریکا گفته است که در حال حاضر تعداد اندکی از جنگجویان وابسته به شبکه القاعده در افغانستان حضور دارند. مایک پمپیو شما دقیق جنگجویان القاعده را مشخص نکرده است؛ اما تاکید کرده است نیروهای امریکایی به هدفی که وارد افغانستان شده بودند، رسیده اند. آقای پمپیو افزوده که نیروهای امریکایی بدون حضور گسترده […]

وزیر خارجه امریکا گفته است که در حال حاضر تعداد اندکی از جنگجویان وابسته به شبکه القاعده در افغانستان حضور دارند. مایک پمپیو شما دقیق جنگجویان القاعده را مشخص نکرده است؛ اما تاکید کرده است نیروهای امریکایی به هدفی که وارد افغانستان شده بودند، رسیده اند. آقای پمپیو افزوده که نیروهای امریکایی بدون حضور گسترده در افغانستان و عراق می ‌توانند جان شهروندان این کشور را حفاظت کنند.

وزیر خارجه امریکا در تازه ‌ترین اظهارات خود گفته که در افغانستان تنها چند صد جنگجوی القاعده باقی مانده‌ اند. مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا در یک گفتگوی رادیویی افزوده که هم اکنون شمار جنگجویان القاعده در افغانستان از “چند صد” نفر بیشتر نمانده است. آقای پمپیو شمار دقیق جنگجویان القاعده را در افغانستان مشخص نکرده؛ اما تاکید کرده که نیروهای امریکایی به هدفی که وارد افغانستان شده بودند دست یافته و القاعده در این کشور شکست خورده است.

به گفته او، هم اکنون نیروهای امریکایی بدون حضور گسترده در افغانستان و عراق می‌ توانند جان شهروندان امریکا را حفاظت کنند. مایک پمپیو یاد آور شده که امریکا به طالبان گفته که هرگاه این گروه با القاعده همکاری نکند و تا حدی این کار انجام شده است؛ اما هنوزهم افرادی استند که می خواهند به منافع امریکا صدمه وارد کنند.

این در حالیست که برخی از کارشناسان امریکایی به تازگی گفته ‌اند که با خروج سربازان امریکایی از افغانستان، زمینه برای فعالیت داعش در این کشور فراهم خواهد شد.

بروس هافمن عضو شورای ارتباطات خارجی امریکا هشدار داده که روند صلح با طالبان یک روند مشکوک است و طالبان از این توافق به نفع خود استفاده می ‌کند. به گفته آقای هافمن، گروه طالبان به این باور است که نیروهای امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

این در حالیست که هفته گذشته مقام های محلی در بدخشان تایید کردند که در صفوف طالبان در این ولایت هنوزهم جنگجویان خارجی حضور دارند و علیه نظامیان کشور می جنگند.