مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا، می‌‌گوید که احتمال جنگ داخلی در افغانستان وجود دارد. به گفته‌ی او، جنگ داخلی در افغانستان سبب تجدید حیات گروه‌هایی مانند القاعده، داعش و سایر گروه‌های تروریستی می‌شود. مارک میلی در سفری به آلمان روز شنبه، در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته است که هنوز مطمین نیست که طالبان […]

مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا، می‌‌گوید که احتمال جنگ داخلی در افغانستان وجود دارد. به گفته‌ی او، جنگ داخلی در افغانستان سبب تجدید حیات گروه‌هایی مانند القاعده، داعش و سایر گروه‌های تروریستی می‌شود.

مارک میلی در سفری به آلمان روز شنبه، در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته است که هنوز مطمین نیست که طالبان قادر خواهند بود تا قدرت خود را تثبیت و حکومت ایجاد کنند. مارک میلی می‌گوید که امریکا مجبور خواهد بود تا دوباره شبکه ‌های اطلاعاتی انسانی و غیره را ایجاد کند و اگر تهدیدی متوجه بود، به عملیات ادامه دهد. نیروهای امریکایی نیمه دوشنبه‌شب، هشتم سنبله، میدان هوایی کابل را ترک کردند و به حضور بیست ساله خود پایان دادند. خروج امریکا از افغانستان هرچند طبق توافقی انجام شده است که با طالبان امضا کرده بود، اما از سوی بسیاری از کشورهای منطقه غیرمسوولانه خوانده شده است.