جبهه‌ی مقاومت ضد طالبان در ولایت پنجشیر می‌گوید که نیروهای این جبهه ولسوالی پریان را از نزد نیروهای گروه طالبان پس گرفته‌اند. فهیم دشتی، سخن‌گوی جبهه‌ مقاومت ضد طالبان در تویتی گفته که ولسوالی پریان هم‌ اکنون به گونه‌ کامل در کنترل نیروهای این جبهه است. او همچنین افزوده که دست‌‌کم یک‌‌هزار نیروی طالبان که […]

جبهه‌ی مقاومت ضد طالبان در ولایت پنجشیر می‌گوید که نیروهای این جبهه ولسوالی پریان را از نزد نیروهای گروه طالبان پس گرفته‌اند. فهیم دشتی، سخن‌گوی جبهه‌ مقاومت ضد طالبان در تویتی گفته که ولسوالی پریان هم‌ اکنون به گونه‌ کامل در کنترل نیروهای این جبهه است.

او همچنین افزوده که دست‌‌کم یک‌‌هزار نیروی طالبان که به‌ دلیل انسداد مسیر برگشت و خروج در منطقه‌ی ریوت گیر افتاده بودند، در هنگام فرار و عقب‌ نشینی توسط مردم محل به کمک نیروهای جبهه‌ مقاومت ضد طالبان، کشته، تسلیم و یا اسیر شده ‌اند. به گفته‌ آقای دشتی، در میان اسیران نیروهای طالبان، شهروندان خارجی از جمله پاکستانی نیز شاملند. اما بلال کریمی، سکرتر ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان پس‌گرفتن ولسوالی پریان و کشته، تسلیم و اسیرشدن دست‌ کم یک ‌هزار نیروی این گروه توسط جبهه‌ی مقاومت را رد کرد. او گفت که طالبان به جز شهر بازارک، مرکز پنجشیر و ولسوالی رخه، سایر نقاط این ولایت را در کنترل دارند.