سازمان عفو بین‎الملل، فدراسیون بین‌المللی حقوق‌بشر و سازمان‌جهانی مقابله با شکنجه در بیانیه‌‌ی مشترکی به نقض حقوق‌بشر  در افغانستان پس از به‌قدرت رسیدن طالبان از ماه گذشته اشاره کرده‌ اند و گفته ‌اند  که طالبان هیچ زمانی را در این زمینه از دست نداده است. این سازمانها گفته ‌اند طالبان به تدریج در حال نابودی […]

سازمان عفو بین‎الملل، فدراسیون بین‌المللی حقوق‌بشر و سازمان‌جهانی مقابله با شکنجه در بیانیه‌‌ی مشترکی به نقض حقوق‌بشر  در افغانستان پس از به‌قدرت رسیدن طالبان از ماه گذشته اشاره کرده‌ اند و گفته ‌اند  که طالبان هیچ زمانی را در این زمینه از دست نداده است.

این سازمانها گفته ‌اند طالبان به تدریج در حال نابودی تمامی پیشرفت ‌های حقوق‌بشری در افغانستان طی ۲۰ سال گذشته است. در این بیانیه‌ی گفته شده بر خلاف ادعاهای مکرر طالبان درباره رعایت حقوق‌بشر شهروندان کشوربه‌صورت هدفمند کشته شده‌اند و از ارسال محموله‌های بشردوستانه به دره پنجشیر جلوگیری شده که بر اساس قوانین بین‌المللی مصداق جنایت است. این سازمان‌های حقوق‌بشری هم‌چنان به محدودیت‌های زنان، آزادی بیان و همچنین محدودیت‌های اجتماعی افغانستان تحت حاکمیت طالبان اشاره کرده ‌‍‌اند.