سازمان‌ملل متحد می‌گوید طالبان در افغانستان با ارسال نامه‌ای خواستار حضور نماینده‌ی خود در مجمع‌ عمومی این سازمان شده است. طالبان در این نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ‌ملل متحد اعلام کرده است که اشرف‌غنی رییس‌جمهوری پیشین از قدرت کنار رفته و جهان دیگر او را به رسمیت نمی‌شناسد. در این نامه آمده است که […]

سازمان‌ملل متحد می‌گوید طالبان در افغانستان با ارسال نامه‌ای خواستار حضور نماینده‌ی خود در مجمع‌ عمومی این سازمان شده است.

طالبان در این نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ‌ملل متحد اعلام کرده است که اشرف‌غنی رییس‌جمهوری پیشین از قدرت کنار رفته و جهان دیگر او را به رسمیت نمی‌شناسد. در این نامه آمده است که غلام ایسکزی، نماینده‌ی دولت اشرف‌غنی در سازمان‌ملل متحد که در حال‌حاضر در این نهاد است باید کنار برود و امیرخان متقی سرپرست وزیرخارجه خواستار سخن‌رانی در مجمع‌عمومی این سازمان است. فرحان حق، سخن‌گوی سازمان‌ملل متحد با تایید این خبر گفته است که بعد از مشاوره با دفتر ریاست سازمان، این نامه به کمیته تایید اعتبار ۷۶ مجمع‌عمومی سازمان‌ملل متحد ارسال شده است. براساس بیانیه‌ای سازمان‌ملل متحد، در نامه‌ی طالبان که به امضای “امیرخان متقی” رسیده، محمدسهیل شاهین به‌عنوان نامزد این گروه برای کرسی نمایندگی دایم افغانستان در سازمان‌ملل متحد معرفی شده است.