عمران خان نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که ممنوعیت آموزش دختران از سوی طالبان در افغانستان یک اقدام غیراسلامی است. نخست‌وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرده است که طالبان به‌زودی به دختران اجازه رفتن به مکتب را خواهند داد. عمران‌خان از رهبران طالبان خواست که یک حکومت همه‌شمول تشکیل دهند. وی هشدار داده است که اگر طالبان موفق […]

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که ممنوعیت آموزش دختران از سوی طالبان در افغانستان یک اقدام غیراسلامی است.

نخست‌وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرده است که طالبان به‌زودی به دختران اجازه رفتن به مکتب را خواهند داد. عمران‌خان از رهبران طالبان خواست که یک حکومت همه‌شمول تشکیل دهند. وی هشدار داده است که اگر طالبان موفق به تشکیل یک حکومت همه‌شمول نشوند، جنگ داخلی دوباره در افغانستان آغاز خواهد شد. وی هم‌چنان در مورد به‌رسمیت شناختن حکومت به رهبری طالبان گفته است که پاکستان و سایر همسایگان افغانستان در این مورد یک تصمیم جمعی خواهند گرفت. این در حالی‌است که میشل باشله، کمیشنر حقوق‌بشر سازمان‌ملل متحد، گفته است که زنان به‌گونه‌ی تدریجی از زندگی اجتماعی حذف شده‌اند و در بسیاری از بخش‌های کاری به محدودیت‌های فزاینده‌ای روبه‌رو هستند.

طالبان تا حال برای دختران در افغانستان اجازه برگشت به مکتب را نداده است. ذبیح‌الله مجاهد سخن‌‍‌‌‌گوی طالبان، ادعاهایی را رد کرد که دختران از رفتن به مکتب‌های متوسطه منع خواهند شد. او گفت که مکتب‌های دختران نیز به‌زودی فعال خواهند شد.