عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، روز جمعه 〈۲ میزان〉 در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد گفته است که بی‌میلی کشورها برای به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان، از ترس از عدم رعایت حقوق بشر در حکومت طالبان به‌ویژه حقوق زنان و دختران، عدم حضور سایر اقوام، اقلیت‌های مذهبی و زنان در دولت و نگرانی در مورد تجدید حیات […]

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، روز جمعه 〈۲ میزان〉 در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد گفته است که بی‌میلی کشورها برای به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان، از ترس از عدم رعایت حقوق بشر در حکومت طالبان به‌ویژه حقوق زنان و دختران، عدم حضور سایر اقوام، اقلیت‌های مذهبی و زنان در دولت و نگرانی در مورد تجدید حیات گروه‌های تروریستی در افغانستان که می‌تواند سایر کشورها را تهدید کند، ناشی می‌‌شود.

او تاکید کرده است که طالبان به‌تشکیل حکومت همه‌‌شمول و رعایت حقوق‌بشر، تشکیل دولت فراگیر و جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی در افغانستان تعهد داده‌اند و جهان باید حکومت آنان را حمایت کند.

نخست‌‌وزیر پاکستان هشدار داده‌است که انتخاب یک مسیر خلاف این امر سبب بی‌ثباتی بیش‌تر این کشور جنگ‌زده و تبدیل آن به پناه‌گاه تروریست‌ها می‌شود.

او تاکید کرده است که کمک برای جلوگیری از بحران انسانی در حال وقوع، از‌سرگیری کمک‌های توسعه‌ای برای حکومت طالبان برای جلوگیری از سقوط زودهنگام اقتصادی در افغانستان موثر است.