وزارت امنیت داخلی امریکا تاکید کرده است که سابقه‌ی امنیتی مهاجران تازه وارد افغانستان را بررسی می‌‍‌‌کند. جک مارکل هماهنگ کننده‌ی قصر سفید برای اسکان مجدد مهاجران افغانستان تاکید کرده است که او با تیم امنیت ملی قصر سفید، حکومت‌های ایالتی و محلی، سکتور خصوصی، نهادهای افسران بازنشسته و موسسات غیرحکومتی روی برنامه اسکان مجدد […]

وزارت امنیت داخلی امریکا تاکید کرده است که سابقه‌ی امنیتی مهاجران تازه وارد افغانستان را بررسی می‌‍‌‌کند. جک مارکل هماهنگ کننده‌ی قصر سفید برای اسکان مجدد مهاجران افغانستان تاکید کرده است که او با تیم امنیت ملی قصر سفید، حکومت‌های ایالتی و محلی، سکتور خصوصی، نهادهای افسران بازنشسته و موسسات غیرحکومتی روی برنامه اسکان مجدد مهاجران افغانستان کار می‌کند.

وی افزود که افغانستانی‌های انتقال داده شده به امریکا در هشت پایگاه نظامی به‌گونه‌ی موقت در ایالت‌های ورجنیا، نیو مکسیکو، وسکانسن، تکزاس، نیوجرسی و اندیانا نگهداری می‌شوند. درهمین حال، رهبران امریکا، آسترالیا، هند و جاپان از طالبان خواسته‌اند که برای شهروندان افغانستان که مایل به خروج از این کشور هستند، گذرگاه امن ایجاد کنند.

تاکنون بیش از پنجاه هزار افغانستان به امریکا انتقال داده شده‌اند و به گونه موقت در پایگاه‌های نظامی نگهداری می‌شوند.

درهمین حال، اداره تحقیق فدرال امریکا اعلام کرده است که در حال تحقیق درباره‌ حمله به یکی از سربازان زن در اردوگاه مهاجران افغانستان در نیومکزیکو است. این ادراه در بیانیه‌ای گفته است که یک زن گزارش داده که در روز یک‌شنبه در مجتمع دوآناآنا در نیومکزیکو مورد حمله گروه کوچکی از مردان تخلیه ‌شده از کابل قرار گرفته است. این در حالیست که در اوایل این هفته، یک افغانستانی دیگر در پایگاه دیگری در فورت مک‌کوی، به‌دلیل تلاش برای تجاوز جنسی به یک خردسال، مجرم شناخته شد.