دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا، در تازه‌ترین اظهارات خود در باره افغاستان و خروج امریکا و متحدان‌اش از این کشور گفته است که قرار بود پنج پایگاه نظامی امریکا در افغانستان را با بمب از میان ببرند و پایگاه بگرام را به‌دلیل نزدیکی به چین، تا سال‌های طولانی نگهدارند. رییس‌جمهور سابق امریکا از جوبایدن رییس‌جمهوری […]

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا، در تازه‌ترین اظهارات خود در باره افغاستان و خروج امریکا و متحدان‌اش از این کشور گفته است که قرار بود پنج پایگاه نظامی امریکا در افغانستان را با بمب از میان ببرند و پایگاه بگرام را به‌دلیل نزدیکی به چین، تا سال‌های طولانی نگهدارند.

رییس‌جمهور سابق امریکا از جوبایدن رییس‌جمهوری کنونی آمریکا و نحوه‌ی خروج کشورش از افغانستان به‌گونه شدید انتقاد کرد و آن‌را وحشتناک‌ترین نمایش بی‌کفایتی خوانده است. آقای ترامپ هم‌چنان می‌گوید که دولت بایدن تجهیزات نظامی با ارزش حدود ۸۵ میلیارد دالر را در افغانستان رها کرده است. دونالد ترامپ می‌گوید که توافق او با طالبان در مورد خروج از افغانستان، این‌چنین نبود که جوبایدن به اجرا گذاشت. این در حالی‌است که جوبایدن انتقادهای گسترده از تصمیم خود را رد کرده و گفته که او توافق ترامپ را تطبیق کرده و دو راه بیش‌تر نداشت؛ یا این توافق را تطبیق می‌کرد و یا این‌که سربازان بیشتر به افغانستان می‌فرستاد که او اولی را انتخاب کرد.