مقام‌ها در اکوادور می‌گویند که شمار کشته‌‌ها در نبرد میان گروه‌های تبهکار رقیب در زندانی در این کشور از مرز ۱۰۰ تن گذشته است. به ‌گفته‌ی یک مقام پولیس در این دعوا در زندانی در بندر گوایاکیل دست‌کم پنج زندانی‌ سر بریده شدند و بقیه با شلیک گلوله کشته‌شدند. ده‌‌ها تن دیگر هم زخمی شده‌‌اند. […]

مقام‌ها در اکوادور می‌گویند که شمار کشته‌‌ها در نبرد میان گروه‌های تبهکار رقیب در زندانی در این کشور از مرز ۱۰۰ تن گذشته است.

به ‌گفته‌ی یک مقام پولیس در این دعوا در زندانی در بندر گوایاکیل دست‌کم پنج زندانی‌ سر بریده شدند و بقیه با شلیک گلوله کشته‌شدند. ده‌‌ها تن دیگر هم زخمی شده‌‌اند. فاوستو بوئنیانو، فرمانده پولیس، گفت که زندانی‌ها نارنجک ‌هم به‌سوی هم پرتاب کرده‌اند. به ‌گفته‌ی فرماندار منطقه ۴۰۰ مامور پولیس برای به‌دست گرفتن کنترل اوضاع به این زندان اعزام شدند که محل نگه‌داری مجرمان مرتبط با باندهای بین‌المللی مواد مخدر است. از آغاز سال ۲۰۲۱ ده‌‌ها تن در اثر خشونت و دعواهای دار و دسته‌های تبهکار در زندان‌‌های اکوادور کشته ‌شده‌اند. در مرگ‌بارترین مورد قبلی در ماه فبروی ۷۹ زندانی در مجموعه‌ای از درگیری‌های هم‌‌زمان در زندان‌‌ها جان خود را از دست داده بودند.