عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفته‌است دولت‌اش در حال مذاکره با گروه طالبان پاکستانی است و در صورت تسلیم‌شدن، آنان بخشیده می‌شوند. وی در گفت‌وگو با شبکه‌ی «تی‌ری‌تی» ترکیه گفته است که این مذاکرات در افغانستان با هم‌کاری طالبان افغانستان در حال انجام شدن است. پاکستان پیش‌ از این نیز به طالبان پاکستانی گفته بود که […]

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفته‌است دولت‌اش در حال مذاکره با گروه طالبان پاکستانی است و در صورت تسلیم‌شدن، آنان بخشیده می‌شوند. وی در گفت‌وگو با شبکه‌ی «تی‌ری‌تی» ترکیه گفته است که این مذاکرات در افغانستان با هم‌کاری طالبان افغانستان در حال انجام شدن است.

پاکستان پیش‌ از این نیز به طالبان پاکستانی گفته بود که در صورت گذاشتن سلاح‌های‌شان، عفو می‌شوند.درهمین حال، تحریک طالبان پاکستان ادعای عمران خان نخست‌وزیر پاکستان را رد کرد که گویا حکومت با آن‌ها در مورد آتش‌بس داخل مذاکره شده است. تحریک طالبان پاکستان گفته است که آن‌ها متحد می‌باشند و اختلاف در بین آن‌ها وجود ندارد. سخنگوی تحریک طالبان پاکستان هم‌زمان از جنگجویان مسلح خود خواست که به حملات خود ادامه بدهند.این در حالی‌است که ویندی شیرمن معاون وزارت خارجه امریکا از پاکستان خواسته تا هرگونه اقدام در برابر گروه‌های افراطی در پاکستان انجام دهد. امریکا سال‌‌ها پاکستان را مورد انتقاد قرار داده و اتهام وارد کرده است که این کشور در افغانستان بازی دوگانه را پیش می‌برد.