روزنامه وال استریت ژورنال به‌ نقل از مقام‌های پیشین شرکت برشنا گزارش داده که اگر بدهی‌ها و صرفیه‌ای برق به‌ کشورهای همسایه پرداخت نشود، برق وارداتی قطع خواهد شد. مقام‌های پیشین برشنا گفته‌اند که با توجه به‌پرداخت نشدن پول تامین ‌کنند‌گان برق آسیای مرکزی، ممکن است که افغانستان در زمستان پیش‌رو برق نداشته‌ باشد. داوود […]

روزنامه وال استریت ژورنال به‌ نقل از مقام‌های پیشین شرکت برشنا گزارش داده که اگر بدهی‌ها و صرفیه‌ای برق به‌ کشورهای همسایه پرداخت نشود، برق وارداتی قطع خواهد شد. مقام‌های پیشین برشنا گفته‌اند که با توجه به‌پرداخت نشدن پول تامین ‌کنند‌گان برق آسیای مرکزی، ممکن است که افغانستان در زمستان پیش‌رو برق نداشته‌ باشد.

داوود نورزی رییس ‌پیشین شرکت برشنا وضعیت را خطرناک پیش‌بینی کرده و گفته است که این اقدام کشورهای شمال افغانستان می‌تواند کابل و برخی دیگر از ولایت‌ها را در تاریکی فرو ببرد. براساس گزارش‌ها، شرکت برشنا در زمان داوود نورزی ۴۰ میلیون دالر در خزانه‌اش داشت و مسوولان در حکومت تلاش داشتند که این پول را خارج کنند. منابع در شرکت برشنا گفته‌اند که بدهی‌های این شرکت از آن زمان تا حال ۹۰ میلیون دالر افزایش یافته و هم‌چنان در حال افزایش است. در حال حاضر برق وارداتی افغانستان از تاجیکستان، اوزبیکستان،‌ ترکمنستان و ایران تامین می‌‌شود که سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون دالر هزینه دارد.