مسوولان اداره پناه‌جویان سازمان ملل متحد می‌گویند که افغانستانی‌‌ها با بی‌سرنوشتی جدی مواجه است و باید کمک‌های فوری بشری برای افغانستان فراهم شود. فلیپو گراندی، کمیشنر عالی اداره پناه‌جویان سازمان ملل متحد روز گذشته 〈دوشنبه، ۱۲ میزان〉 در هفتاد و دومین نشست کمیته‌ی اجرایی کمیشنران این سازمان گفته ‌است که میلیون‌ها افغانستانی بیش از ۴۰ […]

مسوولان اداره پناه‌جویان سازمان ملل متحد می‌گویند که افغانستانی‌‌ها با بی‌سرنوشتی جدی مواجه است و باید کمک‌های فوری بشری برای افغانستان فراهم شود.

فلیپو گراندی، کمیشنر عالی اداره پناه‌جویان سازمان ملل متحد روز گذشته 〈دوشنبه، ۱۲ میزان〉 در هفتاد و دومین نشست کمیته‌ی اجرایی کمیشنران این سازمان گفته ‌است که میلیون‌ها افغانستانی بیش از ۴۰ سال است که آواره شده‌‌اند و تحولات اخیر چالش‌های تازه را ایجاد کرده است.

به گفته‌ی او وضعیت بحرانی کنونی افغانستان باعث آواره‌شدن جمعیت بزرگ در داخل و ممکن بی‌جا شدن در خارج شود. کمیشنرعالی سازمان ملل متحد در امور پناه‌جویان گفته که باید درموارد کلیدی از جمله حقوق زنان و حقوق اقلیت‌ها وارد گفت‌وگوهای سازنده با امارت اسلامی شوند. این درحالی است که با تحولات اخیر درافغانستان میلیون‌ها افغانستانی به دلیل فقر و بی‌کاری دست به مهاجرت‌های غیر قانونی زده‌اند. سازمان ملل متحد پیش از این نیز گفته بود که برای کمک به حدود نیمی از جمعیت افغانستان به ۲۰۰ میلیون دالرکمک فوری نیاز دارد.