پس از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در اظهاراتی عنوان کرد که قدرت‌های غربی در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستند که برجام برایشان دیگر سودمند نخواهد بود. به گزارش خبرگزاری ″فرانس ۲۴″ بلینکن به ایران هشدار داده است که این کشور مهلت چندانی برای بازگشت […]

پس از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در اظهاراتی عنوان کرد که قدرت‌های غربی در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستند که برجام برایشان دیگر سودمند نخواهد بود. به گزارش خبرگزاری ″فرانس ۲۴″ بلینکن به ایران هشدار داده است که این کشور مهلت چندانی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ندارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، 〈سه‌شنبه، ۱۳ میزان〉 با ارایه‌ی گزارشی شدیداللحن از تعلیق برخی بازرسی‌‌های این آژانس در ایران خبر داد و گفته است که روند نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور جدی تضعیف شده‌است. درهمین حال ،مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد نیز با دفاع از عملکرد این کشور در پابندی به تعهدات برجامی، طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های موشکی این کشور گفت، توان موشکی ایران در چارچوب حقوق مسلم و طبق تعهدات بین‌المللی تهران است. مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی که ۶ اپریل در ویانا برای احیای توافق هسته‌‌ای آغاز شد پس از انجام و شش دور در جون سال گذشته با پیروزی ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بدون احراز نتیجه‌ای ملموس متوقف شد و زمانی هم برای از سرگیری دور ۷ آن تعیین نشده است.