کوکوف معاون شورای امنیت ملی روسیه می‌گوید که تلاش‌‌های امریکا برای ایجاد یک پایگاه نظامی در کشور‌‌های همسایه‌ی افغانستان ناکام شده است. معاون شورای امنیت ملی روسیه در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که امریکا بسیار تلاش کرده‌ تا یک پایگاه نظامی را در اطراف افغانستان ایجاد کند. به گفته‌ی او تلاش‌های امریکا در ارتباط […]

کوکوف معاون شورای امنیت ملی روسیه می‌گوید که تلاش‌‌های امریکا برای ایجاد یک پایگاه نظامی در کشور‌‌های همسایه‌ی افغانستان ناکام شده است. معاون شورای امنیت ملی روسیه در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که امریکا بسیار تلاش کرده‌ تا یک پایگاه نظامی را در اطراف افغانستان ایجاد کند.

به گفته‌ی او تلاش‌های امریکا در ارتباط به داشتن یک پایگاه نظامی در کشور‌های همسایه افغانستان تا این حال ناکام بوده است. در همین حال مقام‌های اوزبیکستان هم گفته‌اند که آنان به اساس قوانین خویش اجازه‌ی ایجاد پایگاه نظامی را به هیچ کشور خارجی داده نمی‌تواند. این در حالیست که چند روز قبل لوید استین، وزیر دفاع امریکا در مجلس سنا امریکا گفته بود که آن‌ها تلاش دارند تا برای نظارت افغانستان در یکی از کشور‌های همسایه این کشور پایگاه نظامی را ایجاد کند.