امریکا گفته است مذاکرات بلند پایه با طالبان که قرار است از امروز 〈شنبه، ۱۷ میزان〉 در قطر آغاز شود به معنای به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان نیست. این نخستین دیدار مقام‌های امریکایی با اعضای طالبان پس از خروج نظامیان امریکا از افغانستان است. وزارت امور خارجه امریکا گفته است مذاکرات، ادامه تعامل عمل‌گرایانه […]

امریکا گفته است مذاکرات بلند پایه با طالبان که قرار است از امروز 〈شنبه، ۱۷ میزان〉 در قطر آغاز شود به معنای به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان نیست.

این نخستین دیدار مقام‌های امریکایی با اعضای طالبان پس از خروج نظامیان امریکا از افغانستان است. وزارت امور خارجه امریکا گفته است مذاکرات، ادامه تعامل عمل‌گرایانه است. قرار است در این مذاکرات در مورد خروج امن امریکایی‌ها و برخی شهروندان افغانستان گفت‌وگو شود. مقام‌های آمریکایی با تاکید بر این‌که در پی شناسایی حکومت طالبان نیستند گفته‌اند می‌خواهند درباره مسایلی چون مقابله با فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان مذاکره کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید فشار بر طالبان برای تشکیل یک حکومت فراگیر با حضور زنان ادامه خواهد داشت. زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا که رهبری هیات امریکایی را در گفت‌وگوهای دوحه برعهده داشت، در ترکیب این هیأت حضور ندارد.