دادگاهی در بریتانیا وزارت دفاع این کشور را متهم کرده که پرونده کشتار غیرنظامیان از سوی نیروهای بریتانیایی در هلمند را درست بررسی نکرده است. این دادگاه بریتانیایی در مورد پرونده کشتار ۳۳ غیرنظامی در هلمند توسط نیروهای ویژه‌ی بریتانیایی، تشکیل جلسه داده است. روزنامه‌ی گاردین گزارش داده است که این دادگاه اعلام کرد، وزارت […]

دادگاهی در بریتانیا وزارت دفاع این کشور را متهم کرده که پرونده کشتار غیرنظامیان از سوی نیروهای بریتانیایی در هلمند را درست بررسی نکرده است.

این دادگاه بریتانیایی در مورد پرونده کشتار ۳۳ غیرنظامی در هلمند توسط نیروهای ویژه‌ی بریتانیایی، تشکیل جلسه داده است. روزنامه‌ی گاردین گزارش داده است که این دادگاه اعلام کرد، وزارت دفاع بریتانیا این پرونده را به درستی تحقیق و بررسی نکرده است. ادعای کشتار غیرنظامیان از سوی سیف‌الله یار کسی که پدر، دو برادر و پسر کاکایش در یک حمله شبانه نیروهای ویژه‌ی بریتانیا در سال ۲۰۱۱ در هلمند کشته شدند، مطرح شده است. وکلای مدافع سیف‌الله می‌گویند که وزارت دفاع بریتانیا پنهان‌کاری کرده است. پیش از این، وزارت دفاع بریتانیا گفته که ۱۸۰۰ سند را منتشر کرده و قصد ندارد اسناد بیشتری منتشر کند.