ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه غرب را مسوول بحران مهاجران افغانستان خوانده است. آقای پوتین تاکید کرده است که این بحران توسط خود کشورهای غربی به‌ویژه اروپایی‌ها ایجاد شده است. در همین حال، نماینده‌های روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد گفته‌اند که سیاست امریکا در حوزه‌های سیاسی، نظامی و بشردوستانه در افغانستان شکست ‌خورده […]

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه غرب را مسوول بحران مهاجران افغانستان خوانده است. آقای پوتین تاکید کرده است که این بحران توسط خود کشورهای غربی به‌ویژه اروپایی‌ها ایجاد شده است.

در همین حال، نماینده‌های روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد گفته‌اند که سیاست امریکا در حوزه‌های سیاسی، نظامی و بشردوستانه در افغانستان شکست ‌خورده است. ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه می‌گوید که بحران مهاجرت در غرب توسط خود غربی‌ها و جنگ در خاورمیانه از جمله افغانستان و عراق ایجاد شده است. رییس‌جمهور روسیه با اظهار این‌که کشورهای غربی خود بحران مهاجرت را ایجاد کرده‌اند، از حمله ناتو به افغانستان و عراق نام برد. پیش از این نیز سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود که کشورهای غربی از تجربه ۲۰ سال گذشته در لیبی و سوریه هیچ درس عبرتی نگرفته‌اند و مواضع غیرواقع‌بینانه و عجولانه‌ای در برخورد با وضعیت کنونی در افغانستان اتخاذ کرده‌اند. درهمین حال، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، با انتقاد از سیاست امریکا در قبال افغانستان گفته است که سیاست این کشور در حوزه‌های سیاسی، نظامی و بشردوستانه به‌گونه‌ی کامل در افغانستان شکست ‌خورده است. هم‌چنان واسیلی نبنزیا نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در یکی از نشست شورای امنیت گفت که مسکو امیدوار است افغانستان به دارایی‌های مسدود شده خود دست‌رسی پیدا کند. وی با اشاره به مسدود شدن دارایی‌های افغانستان توسط امریکا، گفته است که این کشور در آستانه‌ی سقوط اقتصادی قرار دارد و دست‌رسی به تمام دارایی‌هایی که مسدود شده است به نفع مردم افغانستان است. آمریکا ذخایر بانک مرکزی افغانستان به ارزش ۹٫۴ میلیارد دالر را مسدود کرده است. این کشور گفته است که امارت اسلامی نباید به این ذخایر دست‌رسی پیدا کنند.