سران ۵۰ کشور اروپا و آسیا در پایان سیزدهمین نشست شان در باره‌ی وضعیت امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کردند. در این نشست رهبران کشورها توافق کردند که افغانستان دیگر نباید به لانه‌ی تروریستان مبدل شود و از امارت اسلامی خواسته‌اند که روابط‌شان با گروه‌های تروریستی را قطع کنند. امارت اسلامی پیش از این تاکید کرده […]

سران ۵۰ کشور اروپا و آسیا در پایان سیزدهمین نشست شان در باره‌ی وضعیت امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کردند. در این نشست رهبران کشورها توافق کردند که افغانستان دیگر نباید به لانه‌ی تروریستان مبدل شود و از امارت اسلامی خواسته‌اند که روابط‌شان با گروه‌های تروریستی را قطع کنند.

امارت اسلامی پیش از این تاکید کرده بود که با تروریستان کدام ارتباطی ندارند. دبیرکل ناتو می‌گوید که وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو ناتو روز 〈سه‌شنبه، ۹ قوس〉 هفته‌ی روان در شهر ریگا پایتخت لتوانیا در مورد افغانستان گفت‌وگو می‌کنند. ستولتنبرگ دبیرکل ناتو شام روز 〈جمعه، ۵ قوس〉 در یک نشست خبری در بروکسل به خبرنگاران گفت که نشست وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو ناتو روز سه ‌شنبه هفته روان در شهر ریگا پایتخت لتوانیا آغاز خواهد شد. او گفته است که دراین نشست درباره‌ی تحولات اخیر افغانستان تحت حاکمیت امارت اسلامی بحث می‌‌شود. در حالی کشورهای اروپایی بر قطع رابطه امارت بر گروه‌های تروریستی تاکید می‌کند که رییس دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان که به منظور ارزیابی وضعیت امنیتی به جوزجان رفته بود در نشستی با مسوولان محلی و امنیتی این ولایت، از گسترش فعالیت گروه داعش در این اواخر ابراز نگرانی کرده است. هم‌چنان داملا شعیب رسالت والی امارت اسلامی برای جوزجان نیز در این دیدار گفته که گروه داعش در بین مردم افغانستان هیچ جایگاهی ندارد و نیاز است که جهان از بزرگ نمایی پدیده‌ داعش خودداری کند.