وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی از بازگشایی سفارت عربستان در کابل خبر داده گفته است که این اقدام حکومت سعودی آغازگر روابط خوب محسوب می‌شود. عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت خارجه در صفحه‌ی تویتر‌اش نوشته است که تیم ۱۴ نفری دیپلماتیک سفارت عربستان سعودی مقیم افغانستان، روز 〈سه‌شنبه، ۹  قوس〉 به کابل برگشته و خدمات کنسلی را […]

وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی از بازگشایی سفارت عربستان در کابل خبر داده گفته است که این اقدام حکومت سعودی آغازگر روابط خوب محسوب می‌شود.

عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت خارجه در صفحه‌ی تویتر‌اش نوشته است که تیم ۱۴ نفری دیپلماتیک سفارت عربستان سعودی مقیم افغانستان، روز 〈سه‌شنبه، ۹  قوس〉 به کابل برگشته و خدمات کنسلی را برای مردم افغانستان آغاز کردند. سخن‌گوی وزارت خارجه با استقبال از این اقدام سعودی‌ها گفته است که این اقدام آغازگر روابط خوب محسوب می‌شود. با سقوط حکومت پیشین و تسلط طالبان بر افغانستان این دومین سفارت است که در زمان قدرت امارت اسلامی در کابل بازگشایی می‌شود. حدود ۲۰ روز قبل امارات متحد عربی نیز سفارت‌اش را در کابل بازگشایی کرد بود. درحال حاضر سفارت‌های کشور‌های پاکستان، قطر، ایران، ترکمنستان، روسیه و قزاقستان در کابل فعالیت دارند و با سقوط حکومت پیشین، فعالیت خود را متوقف نکرده‌اند.