شماری از کارمندان پیشین بانک مرکزی و وزارت تجارت و صنعت در یک نامه‌ی سرگشاده از مسوولان دانشگاه هاروارد امریکایی خواسته‌اند که اجمل احمدی، سرپرست پیشین بانک مرکزی را در کادر علمی این دانشگاه نپذیرند. اجمل‌احمدی، پس از فروپاشی نظام پیشین از کابل فرار کرد و به تازگی به‌عنوان عضو برجسته دانشگاه هاروارد امریکا انتخاب […]

شماری از کارمندان پیشین بانک مرکزی و وزارت تجارت و صنعت در یک نامه‌ی سرگشاده از مسوولان دانشگاه هاروارد امریکایی خواسته‌اند که اجمل احمدی، سرپرست پیشین بانک مرکزی را در کادر علمی این دانشگاه نپذیرند.

اجمل‌احمدی، پس از فروپاشی نظام پیشین از کابل فرار کرد و به تازگی به‌عنوان عضو برجسته دانشگاه هاروارد امریکا انتخاب شده است. کارمندان پیشین بانک مرکزی، عضویت اجمل احمدی در کادر علمی دانشگاه هاروارد را شوک‌آور و بی‌احترامی به بسیاری از افراد در داخل و خارج از افغانستان دانسته‌اند. براساس نوشته نامه، اجمل احمدی در زمان تصدی‌اش به‌عنوان سرپرست بانک مرکزی و وزارت تجارت و صنعت، با اقدامات فاجعه‌آمیز خود به نهادهای اقتصادی کشور صدمات جدی وارد کرده است. این در حالیست که حدود ۲۰ روز پیش، خانواده یما سیاوش، خبرنگار پیشین که سال گذشته در کابل ترور شد، دادخواستی را زیر عنوان «عدالت برای یما سیاوش» راه‎‌اندازی کرد و از دانشگاه هاروارد خواست که عضویت اجمل احمدی، رییس پیشین بانک مرکزی را لغو کند.