تامس وست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان گفته است که امریکا از طریق برنامه‌ی کوواکس یک میلیون دوز واکسین کرونا را برای مردم افغانستان اهدا می‌کند. آقای وست در یک تویت نوشته است که امریکا پیشنهاد یک میلیون دوز واکسین اضافی کووید- ۱۹  را از طریق برنامه‌ی کوواکس برای مردم افغانستان کرده است که شمار […]

تامس وست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان گفته است که امریکا از طریق برنامه‌ی کوواکس یک میلیون دوز واکسین کرونا را برای مردم افغانستان اهدا می‌کند.

آقای وست در یک تویت نوشته است که امریکا پیشنهاد یک میلیون دوز واکسین اضافی کووید- ۱۹  را از طریق برنامه‌ی کوواکس برای مردم افغانستان کرده است که شمار مجموعی واکسین اهدا شده امریکا برای افغانستان به چهار ۴٫۳  میلیون دوز می‌رسد. آقای وست گفته است که اهدای این واکسین در پهلوی کمک بشری ۴۷۴ میلیون دالری امریکا برای افغانستان است و تاکید کرده است که امریکا در کنار مردم افغانستان ایستاده است. تاکنون در کنار امریکا، هند و چین نیز واکسین کرونا ساخت کشور‌های‌شان را به افغانستان اهدا کرده اند. این کمک‌ها در حالی صورت گرفته است که بر اساس گزارش سازمان جهانی صحت، نوع جهش یافته‌ی ویروس کرونا،‌ اومیکرون،‌ به سرعت در کشور‌های مختلف جهان در حال سرایت است. این سازمان به کشور‌های جهان هشدار داده است که به توصیه شرکت فایزر گوش دهند. شرکت فایزر گفته است که تابلیت‌های کرونا ساخت این شرکت در برابر نوع جهش یافته این ویروس کشنده موثر است.