شماری از باشندگان کابل امروز〈سه‌شنبه، ۳۰ قوس〉 در واکنش به منجمد ماندن ذخایر ارزی افغانستان و مشکلات اقتصادی در کشور، بر ضد امریکا در کابل اعتراض کرده ‌اند. اعتراض کندگان از امریکا می‌خواهند که پول‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند. این در حالی‌ست که چهل نماینده‌ی حزب دموکرات در کانگرس امریکا در نامه ‌ای […]

شماری از باشندگان کابل امروز〈سه‌شنبه، ۳۰ قوس〉 در واکنش به منجمد ماندن ذخایر ارزی افغانستان و مشکلات اقتصادی در کشور، بر ضد امریکا در کابل اعتراض کرده ‌اند.

اعتراض کندگان از امریکا می‌خواهند که پول‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند. این در حالی‌ست که چهل نماینده‌ی حزب دموکرات در کانگرس امریکا در نامه ‌ای از حکومت بایدن خواست‌اند که برای جلوگیری از گرسنگی گسترده در افغانستان، پول‌های مسدود شده این کشور را آزاد کند. اعتراض کنندگان با سر دادن شعار‌های ضد امریکایی خواهان آزادی ذخایر ارزی افغانستان شدند. اعتراض کنندگان از امریکا می‌‎خواهند که بیش از این مردم افغانستان را اذیت نکند و پول منجمد شده افغانستان را آزاد کند. پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، امریکا پول‌های افغانستان را که در بانک‌های این کشور و سایر موسسات و بانک‌های بین‌المللی مثل بانک‌های سوئیس مسدود یا بلوکه کرد. درهمین حال، چهل نماینده‌ی حزب دموکرات در کانگرس امریکا در نامه‌ای از حکومت بایدن خواستند که برای جلوگیری از گرسنگی گسترده در افغانستان، پول‌های مسدود شده‌ی این کشور را آزاد کند. این نمایندگان گفته‌اند که مسدود ساختن دارایی بانک مرکزی افغانستان نه‌تنها بحران بشری در این کشور را شدید می‎‌سازد، بلکه بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی را در افغانستان درهم می‌شکند. هم‌چنان رسانه‌های جاپانی گزارش داده‌اند که دولت این کشور تصمیم گرفته است یک بسته‌ی کمکی جدید به ارزش ۱۰۰ میلیون دالر را به افغانستان کمک کند. براساس معلومات، این کمک برنامه‌ ریزی شده‌ بخشی از بودجه‌ی تکمیلی دولت جاپان است که روز دوشنبه، شده است. دولت جاپان گفته است که از این کمک‌ها برای تهیه غذا و آب و هم‌چنین برای کمک به بهبود شرایط پزشکی و بهداشتی از طریق ۱۶ سازمان بین‌‎المللی از جمله برنامه‌ی جهانی غذا ملل متحد و یونیسف استفاده خواهد شد.