سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل از حکومت سرپرست امارت اسلامی می‌‌خواهد  که حکومت همه‌شمول با حضور تمام اقوام تشکیل دهد. او در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون نور تاکید می‌کند که تهران زمانی به حکومت کابل مشروعیت خواهد داد که مردم افغانستان آن‌را به‌رسمیت بشناسد. او در مورد روابط دیپلماتیک با حکومت امارت اسلامی گفته […]

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل از حکومت سرپرست امارت اسلامی می‌‌خواهد  که حکومت همه‌شمول با حضور تمام اقوام تشکیل دهد.

او در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون نور تاکید می‌کند که تهران زمانی به حکومت کابل مشروعیت خواهد داد که مردم افغانستان آن‌را به‌رسمیت بشناسد. او در مورد روابط دیپلماتیک با حکومت امارت اسلامی گفته است که از راه جنگ و درگیری کسی به جای نخواهد رسید؛ بلکه در تلاش اند تا از راه گفت‌وگو با امارت اسلامی در افغانستان روابط را برقرار کنند. سفیر ایران هم‌چنان از مهاجران افغانستان نیز خواست که از مهاجرت غیرقانونی دست برداشته و از راه قانونی وارد ایران شوند. دوکتور بهادر امینیان سفیر ایران در کابل نظام پیشین در افغانستان را فاسد خواند و از امارت اسلامی می‌خواهد تا حکومت فراگیر در افغانستان تشکیل دهد. سفیر ایران در مورد رسمیت یافتن حکومت امارت اسلامی از سوی کشورش گفته است که تهران زمانی به حکومت کابل مشروعیت خواهد داد که مردم افغانستان آن‌را به‌رسمیت بشناسد. در همین حال آقای امینیان گفته است که مرز کشورش تنها در برابر مردم افغانستان بسته نشده بل همه‌ مرزهای زمینی ایران بسته است و مهاجران افغانستان باید از راه قانونی به ایران مهاجرات کنند نه از راه غیر قانونی. این در حالی‌است که تهران در مورد روابط ایران با افغانستان گفته است تغییراتی که در افغانستان آمده این کشور نمی‌تواند در برابر آن بی‌تفاوت باشد و در تلاش اند تا از راه گفت‌وگو با امارت اسلامی در افغانستان روابط دیپلماتیک را برقرار کنند. همین طور سفارت ایران در افغانستان باز میماند.