کووید- ۱۹ بیماری واگیر که تا حالا به چندین گونه مختلف، افراد زیادی را در جهان به کام مرگ کشانیده و اقتصاد خیلی کشورها را ضربه زده است. اما این که نوع اومیکرون این بیماری، به گونه‌ی بی‌پیشنه‌ و سریع در حال مبتلا کردن افراد زیادی در جهان است. اولیویه وران، وزیرصحت فرانسه در مجلس […]

کووید- ۱۹ بیماری واگیر که تا حالا به چندین گونه مختلف، افراد زیادی را در جهان به کام مرگ کشانیده و اقتصاد خیلی کشورها را ضربه زده است. اما این که نوع اومیکرون این بیماری، به گونه‌ی بی‌پیشنه‌ و سریع در حال مبتلا کردن افراد زیادی در جهان است.

اولیویه وران، وزیرصحت فرانسه در مجلس این کشور گفته که در شبانه ‌روز گذشته حدود ۳۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. هم‌چنان دولت بریتانیا گفته که طی این مدت ۲۱۸  هزار و ۷۲۴، مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. در همین حال، دانشگاه جانز هاپکینز امریکا گزارش داده است که روز 〈دوشنبه،۱۳ جدی〉 ۱ میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۱ مورد جدید در این کشور گزارش شد که بالاترین آمار روزانه در جهان است. اما جوبایدن رییس‌جمهوری امریکا بر آغاز درس‌های حضوری مکتب‌ها در امریکا تاکید می‌کند و از شهروندان کشورش خواست که خود را واکسین کنند. در فرانسه و بریتانیا که با شیوع نگران ‌کننده گونه‌ی اومیکرون مواجه هستند، آمار اعلام شده گواهی بر گستردگی موج جدید همه‌‌گیری کرونا است؛ اما هم‌چنان دولت‌های فرانسه و بریتانیا نیز از اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ خود داری می‌کنند.  آمار رسمی دولت بریتانیا نیز نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند، دُز سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌‌اند.  مطالعات نشان می‌دهد که سویه اومیکرون، خفیف‌تر از سویه دلتا، است؛ اما این نگرانی وجود دارد که شمار بزرگ موارد ابتلا به اومیکرون باعث ایجاد چالش‌ها بر سیستم‌های صحی شود. این در حالی‌است که آمار مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹ از آغاز این بیماری تاکنون به ۲۹۵ میلیون و ۶۱۷ هزار و دو ۲۶۶ تن در جهان می‌رسد.