پس از درگیری با سه کشور همسایه در یک ماه، حکومت سرپرست امارت اسلامی می‌گوید که مشکل‌های مرزی را از راه دیپلوماتیک حل می‌کند. عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی می‌گوید که تنش‌های اخیر میان افغانستان و پاکستان در خط دیورند، سبب شده که مسوولان دو کشور با هم گفت‌وگو کنند. در سویی […]

پس از درگیری با سه کشور همسایه در یک ماه، حکومت سرپرست امارت اسلامی می‌گوید که مشکل‌های مرزی را از راه دیپلوماتیک حل می‌کند. عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی می‌گوید که تنش‌های اخیر میان افغانستان و پاکستان در خط دیورند، سبب شده که مسوولان دو کشور با هم گفت‌وگو کنند.

در سویی دیگر، پاکستان به تازگی گفته است که نگرانی هایش را در سطح بالا با مقام‌های امارت اسلامی شریک کرده است.در همین حال، وزیر امور خارجه‌ی پاکستان نیز گفته است که اسلام‌آباد نگرانی‌هایش را در سطح بالا با مقام‌های امارت اسلامی شریک کرده است.در همین حال، وزیر خارجه‌ی پاکستان نیز گفته است که کشورش به حصارکشی در خط دیورند ادامه می‌دهد.عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی در تویتی نوشته است که حکومت جدید به حل مشکل‌ها از راه تفاهم و گفت‌وگو باور دارد و می‌خواهد که قضیه را با استفاده از حسن هم‌جواری حل کند. آقای بلخی درگیری مرزی میان نیروهای امارت با نظامیان ترکمنستانی را رد می‌کند. این در حالی‌است که مقام‌های محلی امارت اسلامی در جوزجان پیشتر تنش با نظامیان ترکمنستانی را در ولسوالی خم‌آب آن ولایت تایید کرده بودند. سربازان امارت اسلامی در یک ماه‌ی اخیر، تاکنون چندین بار با نظامیان ایرانی، پاکستانی و ترکمنستانی درگیری داشته‌اند.