جوبایدن رییس‌جمهوری امریکا در نخستین سالروز ریاست جمهوری‌اش در یک نشست خبری با دفاع از خروج امریکا از افغانستان گفته است که او به خاطر خروج از افغانستان که مورد انتقاد شدید قرار دارد، عذرخواهی نخواهد کرد. بایدن افزوده که اگر نیروهای امریکایی را از افغانستان بیرون نمی‌کرد، باید نیروهای بیشتری به این کشور میفرستاد. […]

جوبایدن رییس‌جمهوری امریکا در نخستین سالروز ریاست جمهوری‌اش در یک نشست خبری با دفاع از خروج امریکا از افغانستان گفته است که او به خاطر خروج از افغانستان که مورد انتقاد شدید قرار دارد، عذرخواهی نخواهد کرد. بایدن افزوده که اگر نیروهای امریکایی را از افغانستان بیرون نمی‌کرد، باید نیروهای بیشتری به این کشور میفرستاد.

بایدن گفته است که هزینه‌ی حضور یک هفته نیروهای امریکایی در افغانستان نزدیک به یک میلیارد دالر بود و هیچ حل مسالمت‌آمیز دیگری وجود نداشت. آقای بایدن هم‌چنان گفته است که افغانستان به‌دلیل محکمی قبرستان امپراتوری‌ها است؛ اما مستعد وحدت نیست.

رییس‌جمهوری امریکا یک‌بار دیگر تاکید کرده که متحدکردن افغانستان تحت یک دولت ممکن نیست. در سویی دیگر، معاون سخن‌گوی امارت اسلامی در واکنش به این اظهارات رییس‌جمهوری امریکا می‌گوید که واشنتگن در افغانستان ناکام شده و دیگر نیازی به مداخله این کشور در امور داخلی افغانستان دیده نمی‌شود و افغانستان یک کشور واحد و متحد باقی می‌ماند. رییس‌جمهوری امریکا در یک سالگی حضورش در کاخ سفید هم‌چنان گفته است که از آنچه در افغانستان رخ داده ناراحت است؛ اما تاکید کرده که چالش‌های زیادی در جهان وجود دارد که امریکا نمی‌تواند تمام آن‌را حل کند. امریکا پس از۲۰ سال حضور در افغانستان سرانجام در آخر ماه اگست از افغانستان خارج شد و امارت اسلامی در ۱۵ همین ماه قدرت را بدست گرفت و محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری تحت حمایت امریکا، از افغانستان فرار کرد.