سازمان جهانی صحت از آغاز دومین دور کمپاین واکسین پولیو برای سال ۲۰۲۲ میلادی در هفته‌ی جاری در کشور خبر داده است. سازمان جهانی صحت در صفحه‌ی توییتر خود نگاشته است که پیش‌گیری از فلج دایمی کودکان با گرفتن دو قطره واکسین خیلی ساده است. : “پولیو سبب فلج دایمی اطفال و حتی سبب مرگ […]

سازمان جهانی صحت از آغاز دومین دور کمپاین واکسین پولیو برای سال ۲۰۲۲ میلادی در هفته‌ی جاری در کشور خبر داده است.

سازمان جهانی صحت در صفحه‌ی توییتر خود نگاشته است که پیش‌گیری از فلج دایمی کودکان با گرفتن دو قطره واکسین خیلی ساده است. : “پولیو سبب فلج دایمی اطفال و حتی سبب مرگ آنان شده می‌تواند ولی پیش‌گیری آن ساده است. دو قطره واکسین پولیو برای تمام کودکان زیر پنج سال. بیایید با هم پولیو را در افغانستان محو سازیم.”

در همین حال، وزارت صحت عامه‌ی امارت اسلامی می‌گوید که این دور کمپاین واکسین پولیو به هم‌کاری صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان و سازمان جهانی صحت در افغانستان راه‌اندازی شده است. سخن‌گوی وزارت صحت امارت اسلامی، می‌گوید که به منظور سردی هوا چند ولایت شامل این کمپاین نیست. وی تاکید کرده است که این کمپاین در دو مرحله تطبیق می‌گردد که دور دوم آن به تاریخ ۹ ماه حوت آغاز خواهد شد. مسوولان وزارت صحت عامه تاکید کرده‌اند که اکنون بهترین زمینه برای مبارزه به بیماری پولیو فراهم شده است و از کارمندان صحی و واکسیناسیون باید تلاش‌های بی‌شتری را برای نابودی کامل این ویروس انجام دهند. گفتنی‌است که نخستین کمپاین تطبیق واکسن فلج کودکان برای سال ۲۰۲۲، در ۲۸ ماه جدی سال روان خورشیدی آغاز شده بود.