وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی روز 〈شنبه، ۱۷ ثور〉 دستور جدید در مورد حجاب زنان را صادر کرد. این دستور با واکنش‌های داخلی و خارجی به همراه شده است. هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر گفته که هدف از این تصمیم، حذف زنان و دختران از زندگی عمومی […]

وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی روز 〈شنبه، ۱۷ ثور〉 دستور جدید در مورد حجاب زنان را صادر کرد. این دستور با واکنش‌های داخلی و خارجی به همراه شده است. هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر گفته که هدف از این تصمیم، حذف زنان و دختران از زندگی عمومی است.

در همین حال، دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان یوناما در واکنش به دستور حجاب زنان با نشر اعلامیه‌‌ای گفته که این نهاد در مورد اعلامیه‌‌ای امارت مبنی بر این که همه زنان باید در اماکن عمومی صورت خود را بپوشانند، نگران است و در مورد پیامدهای این تصمیم با جامعه‌ی جهانی مشورت خواهد کرد. هم‌چنان دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به این دستور از امارت اسلامی خواسته که به تعهدات شان در مورد حقوق زنان عمل کنند.

هم‌زمان رینا امیری، نماینده‌ی‌ ویژه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان و حقوق‌بشر در واکنش به تصمیم امارت اسلامی درباره‌‌ی حجاب در تویتی نوشته است که امارت به‌ جای رسیدگی به بحران اقتصادی افغانستان و نیاز به حکومت فراگیر، به سرکوب زنان و دختران ادامه می‌‌دهد.

این در حالی‌است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی دستور جدیدی در خصوص حجاب زنان اعلام کرد که بر بنیاد این دستور، زنان باید صورت خود را در محلات عام بپوشانند و در صورت تخلف سرپرست آنان مجازات خواهند شد.