با وجود اینکه بیش از ۹ ماه از حاکمیت دوباره‌ی امارت اسلامی بر افغانستان می‌گذرد؛ اما تاکنون هیچ کشوری به گونه‌ی رسمی با کابل تعامل نکرده است؛ اما تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی برای رسیدگی به وضعیت مردم افغانستان هم‌چنان ادامه دارد. در تازه‌ترین مورد، محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با امام علی […]

با وجود اینکه بیش از ۹ ماه از حاکمیت دوباره‌ی امارت اسلامی بر افغانستان می‌گذرد؛ اما تاکنون هیچ کشوری به گونه‌ی رسمی با کابل تعامل نکرده است؛ اما تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی برای رسیدگی به وضعیت مردم افغانستان هم‌چنان ادامه دارد.

در تازه‌ترین مورد، محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با امام علی رحمان رییس‌جمهوری تاجیکستان در مورد اوضاع افغانستان دیدار کرده است.

در این دیدار، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته است که نیروهای مسلح این کشور و تاجیکستان با توسعه همکاری‌های نظامی و منطقه‌ای می‌توانند برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان کمک کنند. همسایه‌های افغانستان در حالی برای تامین امنیت و صلح در افغانستان تلاش می‌کنند که خود نیز نگران امنیت مرزهای‌شان با افغانستان هستند.

روز پیش 〈سه‌شنبه، ۲۷ ثور〉 نیز کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تصمیم گرفتند که امنیت سرحدات کشورهای عضو این سازمان با افغانستان را تقویت کنند.

در این میان، رییس‌جمهوری قزاقستان گفته بود که ناآرامی در افغانستان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را تهدید می‌کند.