به دنبال صدور دستور وزارت امر به معروف در مور پوشش زنان در کشور، شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز〈سه‌‌شنبه، ۳ جوزا〉 نگرانی خود را از کاهش رعایت حقوق‌بشر و آزادی‌‌های اساسی زنان و دختران در افغانستان ابراز کرده و از امارت اسلامی خواست که سیاست‌های خود را در قبال زنان افغانستان بازنگری کند. […]

به دنبال صدور دستور وزارت امر به معروف در مور پوشش زنان در کشور، شورای امنیت سازمان ملل در نشست روز〈سه‌‌شنبه، ۳ جوزا〉 نگرانی خود را از کاهش رعایت حقوق‌بشر و آزادی‌‌های اساسی زنان و دختران در افغانستان ابراز کرده و از امارت اسلامی خواست که سیاست‌های خود را در قبال زنان افغانستان بازنگری کند.

این شورا تاکید کرده که محدودیت‌های وضع شده بر زندگی زنان در افغانستان در تضاد با انتظارات جامعه‌ی جهانی و تعهدات امارت اسلامی در قبال مردم این کشور است.

اعضای امنیت سازمان هم‌چنین نگرانی خود را در مورد دستورامارت اسلامی مبنی بر پوشاندن چهره‌ی گویندگان زن ابراز کرده‌اند. هم‌چنان شورای امنیت سازمان ملل از امارت اسلامی خواست تا مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم را بدون هرگونه تاخیری باز کند. هم‌چنان توماس وست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان در تویترش نوشته که جهان متحدانه خواستار لغو محدودیت‌‌ها بر زنان افغانستان است.

با این همه، هدربار معاون دیدبان حقوق‌بشر تاکید کرد که محدودیت‌های امارت اسلامی زنان افغانستان را آسیب می‌رساند. این در حالی‌است که امارت اسلامی محدودیت‌های زیادی را بر زنان وضع کرده که این اقدامات جامعه‌ی جهانی را در مورد حقوق‌بشر در کشور بیش‌تر نگران کرده است.