درس و مشقم را گرفتی نان و کارم را نگیر! از شعارهای زنان معترض در کابل. ده‌ها تن از زنان روز 〈یک‌شنبه، ۸ جوزا〉 به جاده‌های کابل ریختند وبه ان‌چه که افزایش محدودیت‌ها بر زنان از سوی امارت اسلامی میدانند، اعتراض کردند. زنان معترض می‌گویند که پس از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی در […]

درس و مشقم را گرفتی نان و کارم را نگیر! از شعارهای زنان معترض در کابل.

ده‌ها تن از زنان روز 〈یک‌شنبه، ۸ جوزا〉 به جاده‌های کابل ریختند وبه ان‌چه که افزایش محدودیت‌ها بر زنان از سوی امارت اسلامی میدانند، اعتراض کردند.

زنان معترض می‌گویند که پس از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی در کشور محدودیت‌های زیادی علیه زنان وضع شده است. زنان معترض بسته ماندن مکتب‌های دختران و اجازه نیافتن کارمندان زن به ادارت دولتی را از جمله این محودیت‌ها می‌گویند.

هم‌چنان زنان معترض با شعارهای  نان، کار، آموزش و مشارکت سیاسی از جامعه‌ی جهانی خواستند که بر امارت اسلامی فشار وارد کنند تا مکتب‌های دختران را بازگشایی کنند. زنان معترض هم‌چنان می‌گویند تازمانی که به خواست‌هایشان رسیدگی نشود، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. زنان معترض در قطع‌نامه گفته اند که اگر برای نجات مردم کشور از فقر و بی‌کاری توجه نشود، فاجعه‌ی بشری در کشور اتفاق خواهد افتاد.

گفتنی‌است که بیش‌تر از نه ماه از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی در کشور می‌گذرد و در این مدت محدودیت‌های زیادی از سوی امارت اسلامی بر زنان وضع شده است. از بسته ماندن مکتب‌های دختران گرفته تا تعین نوع پوشش زنان، اجازه نیافتن کارمندان زن به ادارات دولتی، تا پوشاندن چهره‌ی گردانندگان زنان در هنگام اجرای برنامه‌های تلویزیونی. این در حالی‌است که عبدالقهار بلخی سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی در گفت‌وگو با صدای امریکا درباره حضور زنان در پست‌‌های دولتی گفت که بیش‌‍تر زنان کارمند دولت، به سر کار خود بازگشته ‌اند.