آبله‌میمون بیماری ویروسی است که تاکنون در ۲۲ کشور جهان حدود ۲۰۰ مورد مثبت تایید شده آن مشخص شده‌ است. این بیماری برای نخستین بار در افریقای جنوبی شیوع پیدا کرد. علایم بیماری این بیماری تب، سر دردی ، درد مفاصل، خسته‌‌گی و آبله روی بدن بوده که از طریق تماس جلدی بیش‌تر سرایت می‌‌کند. […]

آبله‌میمون بیماری ویروسی است که تاکنون در ۲۲ کشور جهان حدود ۲۰۰ مورد مثبت تایید شده آن مشخص شده‌ است. این بیماری برای نخستین بار در افریقای جنوبی شیوع پیدا کرد.

علایم بیماری این بیماری تب، سر دردی ، درد مفاصل، خسته‌‌گی و آبله روی بدن بوده که از طریق تماس جلدی بیش‌تر سرایت می‌‌کند. جاوید هژیر سخن‌گوی وزارت صحت عامه امارت اسلامی می‌گوید که موارد مشکوک این بیماری در کابل و نیمروز کشف شده است، مشکوک است و واقعات قطی تاکنون در افغانستان ثبت نشده است. به گفته وی، به‌ خاطر وضاحت این واقعات مشکوک و تدابیر وقایوی، این بیماران زیر نظر تیم‌‌های صحی و در قرنطین به سر می‌برند.

سخن‌گوی وزارت صحت عامه امارت اسلامی هم‌چنان می‌گوید که کمپاین واکسین کرونا در سراسر افغانستان ۱۴ماه جواز آغاز شد. به گفته وی، در این کمپاین قرار است از چهار و ۴٫۵ میلیون تا نزدیک به۴ میلیون ۸۰۰ هزار تن واکسین شوند.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه، از حاکمیت دوباره‌ی امارت اسلامی در کشور، بیش از ۴٫۵ میلیون تن در افغانستان واکسین شده‌اند و در مجموع تعداد واکسین شده‌‌ها به ۸٫۵ میلیون تن می‌‌رسند.