پس از حمله‌های مرگ‌بار اخیر داعش در افغانستان، نگرانی‌های جهانی نیز از تهدید این پدیده در افغانستان بیش‌تر شده است. شورای امنیت سازمان ملل نیز در گزارشی از فعالیت این گروه و احتمال حمله‌های دیگر آن بر افغانستان ابرای نگرانی کرده است. در این گزارش که به تازگی به شورای امنیت سازمان ملل پیشکش شده، […]

پس از حمله‌های مرگ‌بار اخیر داعش در افغانستان، نگرانی‌های جهانی نیز از تهدید این پدیده در افغانستان بیش‌تر شده است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز در گزارشی از فعالیت این گروه و احتمال حمله‌های دیگر آن بر افغانستان ابرای نگرانی کرده است. در این گزارش که به تازگی به شورای امنیت سازمان ملل پیشکش شده، آمده که طالبان با گرم شدن هوا با حمله‌های داعش و نیروهای پیشین امنیتی روبه‌رو خواهند شد.

حالا این گزارش با واکنش امارت اسلامی روبه‌رو شده است. ذبیح‌الله مجاهد در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است که داعش برای افغانستان تهدید کلان نیست و نیروهای امارت اسلامی متوجه آن هستند. آقای مجاهد این را هم گفته که این گروه برای امارت اسلامی دردسرساز شده نمی‌تواند. این در حالی‌است که پیش از این در گزارش تازه پژوهشگران سازمان ملل که به شورای امنیت این سازمان ارایه شده بود، آمده است که برای نیروهای امارت اسلامی پس از حاکمیت دوباره بر افغانستان، داعش و نیروهای پیشین امنیتی خطر اصلی خواهند بود.