پس از درخواست‌های فراوان برای اعمال محدودیت بر سفر مقام‌های امارت اسلامی، سازمان ملل متحد معافیت سفر دو مقام بلندپایه امارت اسلامی را لغو کرده است. رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که بر اساس این تصمیم، عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی و سید احمد شهیدخیل معین وزارت معارف امارت اسلامی حق ندارند که به خارج […]

پس از درخواست‌های فراوان برای اعمال محدودیت بر سفر مقام‌های امارت اسلامی، سازمان ملل متحد معافیت سفر دو مقام بلندپایه امارت اسلامی را لغو کرده است.

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که بر اساس این تصمیم، عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی و سید احمد شهیدخیل معین وزارت معارف امارت اسلامی حق ندارند که به خارج از کشور سفر کنند. یک دیپلمات آگاه از این تصمیم، به خبرگزاری فرانسه گفته است که سازمان ملل این تصمیم را در واکنش به وضع محدودیت‌ها از سوی امارت اسلامی بر شهروندان افغانستان به ویژه زنان گرفته است. به گفته این دیپلمات، معافیت سفر برای ۱۳ مقام بلند پایه‌ای امارت اسلامی برای دو ماه دیگر تمدید شده است. گزارش‌ها می‌رسانند که برخی از کشورها می‌خواستند که معافیت سفر تمام سران امارت اسلامی لغو شود اما سازمان ملل این درخواست را نپذیرفته است. این در حالی‌است که سازمان ملل چندی قبل، ۱۵ مقام امارت اسلامی را از ممنوعیت سفر به بیرون از افغانستان معاف کرده بود.