پس از وقوع زلزله در ولایت‌های جنوب شرقی کشور معاون سره میاشت، در مورد کمک‌های نقدی و اجناس به نیازمندان در مناطق زلزله زده نشست خبری برگزار کرد. او در این نشست از شفافیت در روند توزیع کمک‌ها به آسیب دیدگان اطمینان داد. آقای ترابی هم‌چنان تاکید کرد که تیمی را موظف نموده تا در […]

پس از وقوع زلزله در ولایت‌های جنوب شرقی کشور معاون سره میاشت، در مورد کمک‌های نقدی و اجناس به نیازمندان در مناطق زلزله زده نشست خبری برگزار کرد.

او در این نشست از شفافیت در روند توزیع کمک‌ها به آسیب دیدگان اطمینان داد.

آقای ترابی هم‌چنان تاکید کرد که تیمی را موظف نموده تا در مناطق مختلف برای اعمار مکتب، کلینیک و دیگر اماکن مورد نیاز در این دو ولایت‌ها سروی انجام بدهند.

 با این همه، سازمان جهانی صحت گفته که؛ نظارت از مناطق زلزله زده افغانستان را افزایش می‌دهد. این سازمان با نشر اعلامیه‌‌ای گفته که؛ شرکای صحی آن در ساحه حضور دارند تا زخمیان را تداوی کنند؛‌ زندگی مردم را نجات دهند و خطر ابتلای بازماندگان این فاجعه را به بیماری‌های عفونی به حداقل برسانند.

آخرین یافته‌‌های سازمان جهانی صحت نشان می‌دهد که در اثر این زلزله بیش‌تر از ۱۰۰ کودک جان باخته اند و نزدیک به ۳۰۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند. بر اساس این گزارش،‌ ۶۵ در صد این کودکان بی‌پدر شده‌اند.

این درحالی‌است که، سازمان حمایت از کودکان با نشر گزارشی گفته که ده‌ها کودک پدر و مادر خود را از دست داده و اکنون بی‌سرپرست اند و اگر به وضعیت این کودکان توجه نشود، آن‌ها به خطر سوء‌استفاده رو‌به‌رو می‌‌شوند.