پس از درگیری‌های مکرر میان مرزبانان افغانستان و ایران، سخن‌گوی وزارت خارجه ایران درباره‌ی رخ دادهای مرزی با افغانستان در یک نشست خبری در تهران گفته است که طی ماه‌‌های اخیر برخی جنجال‌ها در مرز افغانستان و ایران وجود داشته است.   وی افزوده که انتظار ایران از مقام‌های سرپرست افغانستان این است که مسوولیت‌های […]

پس از درگیری‌های مکرر میان مرزبانان افغانستان و ایران، سخن‌گوی وزارت خارجه ایران درباره‌ی رخ دادهای مرزی با افغانستان در یک نشست خبری در تهران گفته است که طی ماه‌‌های اخیر برخی جنجال‌ها در مرز افغانستان و ایران وجود داشته است.

  وی افزوده که انتظار ایران از مقام‌های سرپرست افغانستان این است که مسوولیت‌های مرزی خود را قبول کنند.

به دنبال درگیری‌های مرزی میان مرزبانان ایران و افغانستان، ناصر کنعانی سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران درباره‌ی اتفاقات مرزی با افغانستان در یک نشست خبری در تهران گفته است که طی ماه‌‌های اخیر برخی نا به‌ سامانی‌‌ها در مرز افغانستان و ایران وجود داشته است.

کنعانی امنیت مرزهای ایران و افغانستان را برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی بسیار مهم خوانده و گفته است.

در حالی ایران بر تامین امنیت در مرزهای خود تاکید دارد که پس از روی کار آمدن دوباره‌ی امارت اسلامی بر افغانستان، نیروهای امارت اسلامی چندین ‌بار با نظامیان مرزی این کشور درگیر شده‌‌اند. چندی پیش هم گزارش شده بود که یک نظامی ایرانی در یک درگیری در مرز افغانستان کشته شده است.